Jamarsko društvo Rakek

1957

sestanki

Sestanki JD Rakek so vsak petek, s pričetkom ob 21.00 v prostorih bivšega sodišča na Rakeku.

Jamarski krožek JD Rakek vsako sredo. Več na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate..

Naj fotka

Iskanje

Raziskovanje v Bločici, 15.09.2018

Toplo popoldne v soboto sva z Jakatom izkoristila za kopanje in plavanje. Novi klubski neopreni so zares zadihtani in sva se mogla po kratkem odlašanju kar hitro spustit v vhodno ožino. Tam je vse po starem, brez vidnih obiskov. Verjetno gre v to jamo manj ljudi kot v sosednjo Križno, bo še treba delat na promociji. Šla sva do sifona in tam našla cev za natego. Potem pa s to kačo nazaj čez skale do kamina. Rov je tukaj visok kanjon s potokom na dnu. Pod stropom 15m višje pa se vidijo prehodne police. Jaka je zihral iz čistega okolja, malo višje pa je samo blato. Ta se z zamikom 5min odlepi in štrbunkne v tolmune spodaj, da vsakič posebaj trzneš. Nekajkrat se je dalo zavrtat in s prečenjem sem bil hitro zgoraj. Tam je blaten podest s tobogani v globino. Izgleda da se je enkrat na tej višini akumuliralo blato, potem pa ga je odneslo. Pod stropom so ostale police, ki od spodaj zgledajo kot rovi. Vsega seveda nisem fizično preveril, se je pa dalo dobro presvetlit z reflektorjem. Teoriji navkljub je tam vseeno en 20m dolg rov, za se normalno plazit. Vendar nič podobnega velikim jamam, ki so tukaj blizu na površju. Upali smo, da obstajajo kakšne povezave. Spust in razporemljanje je šel gladko, kot da to delamo vsak teden. Počutje je neolimpijsko. Plezanje kaminov v neoprenu še ne spada med olimpijske športe. Glavobol in tresavico pred vročinskim kolapsom rešim v prvem tolmunu. Voda je tako zdaj preverjeno pitna. Cev  sva stlačila v transportko, pa je ta čez dvajset metrov skočila cela ven in je bilo treba ponoviti špas. Vsaj cev za natego je dobila vzdevek – Skokica. Pri vhodni ožini je bilo še nekaj joka in stoka, lažje bi šlo brez neoprene.
Jaka ni navdušenec nad podzemnim kanjoningom - pivo v krajcaru popravi vtis.

Bločice po “suhem” je konec, dolga je 1380m.  Dragi precednik, z Jakatom sva razmišljala o 24x črnem Bernardu ali podobno. Do Mrzle jame pri Bločicah je še okrog 250m. V tej Mrzli jami je po opisih enostavno dostopen sifon z nadaljevanjem. Na odtočni strani proti Novi Križni jami je razdalja daljša, sifon se tukaj spušča kot brezno. Namesto slik pa tokrat samo načrt jame.

Udeleženca: Jaka Peteh in Marko Matičič.